0

Američka limunada

Iako sam naslov govori o najkonzumiranijem napitku kako kod nas tako i u Evropi i svetu, danas nećemo govoriti o mešavini limuna i vode, već o mešavini cene i kvaliteta proizvoda koje kupujemo. Klasična limunada se pravi ceđenjem limuna i dodavanjem adekvatne doze šećera i vode, međutim u Americi se ovaj napitak konzumira tako što se u čašu vode doda šećer i stavi tek nekoliko kolutova limuna. Na ovaj način limunada nema prepoznatljivi kiseli i jak ukus već voda dobija blago aromatizovan „šmek“. Sličan vid zamaskiranosti preneo se, na žalost, i na druge društvene grane. S obzirom na to da se „tehnološki svet” unapređuje iz dana u dan, nepojmljivo je da su uređaji kupovani pre tridesetak godina, ne tako retko, dugovečniji od današnje „bravurozne tvorevine“.

Iz svega navedenog redakcija portala Zgubidan.rs sprovela je anketu među našim sugrađanima, kako bi se bliže upoznali sa iskustvima kupaca u Srbiji.

Smart Tv

Ko je bolji?

Svedoci smo da do pre nekoliko godina bez adekvatne aparature, na starim uređajima nismo bili u mogućnosti da gledamo televizijski program. Ovakva promena uzrokovala je veliku potražnju za „Led“ i  „Smart“ televizorima. Srbija je bila primorana da se „modernizuje” i da primenu informacione tehnologije usaglasi sa evropskim standardima. Tako su  uređaji u funkciji, sa davno prekoračenim vremenom trajnosti, bili menjani za nove ravne i „pet godina“ zaštićene uređaje. Nažalost u razgovoru sa kupcima u nekoliko niških prodavnica tehnike, došli smo do saznanja da njihovi „pametni“ televizori odmah nakon isteka garantnog roka pokazuju smanjene funkcije ili prestaju da emituju sliku zbog kvara. Na taj način kupci bivaju primorani da za uređaj pronađu „specijalizovanog” servisera koji u većini slučajeva savetuje kupouvinu novog aparata zbog visine cene popravke.

Sa druge strane ako su televizori i dalje u garanciji kupci su dužni da svoj TV nose kako se narodski kaže „na noge“ prodavcu i čekaju odgovor i do mesec dana. Na ovaj način dobili smo smanjeni radni vek kako TV uređaja tako  i ostalih uređaja po rečima naših nezadovoljnih sugrađana.

Kako se izboriti sa tržištem

Priper ugovora za Smart tv

Jedan od saveta kako se izboriti sa tržištem jeste potpuno poznavanje svojih potrošačkih prava i obaveza. Sa druge strane primorani smo da se pre no što konsultujemno majstora za bilo koji kvar na kućnim aparatima, informišemo i upoznamo o načinu funkcionisanja i mogućim kvarovima. Dakle moramo sa potpunom pažnjom isčitati sve sitne obaveze i prava koje potpisujemo prilikom plaćanja. Na ovaj način nećemo u potpunosti uspeti da nadmudrimo američko, kinesko i indonežansko tržište, ali ćemo bar uticati da srpski poslodavci uvide da ne želimo biti „Stado“ za naš sopstveni novac.

 

 

Lazar Marković

Lazar Marković

Rodjen 1992. godine u Beogradu. Novinarstvom se bavi već pet godina. Takođe bavi se kopirajtingom ( copywriter ), kao i pisanjem sportskih kolumna. Za vreme studija radio je na Niškoj televiziji. Od 2017. godine, postao je jedan od osnivača NVO - „Zgubidan – Centar za osnaživanje urbane kulture“.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *