0

Facebook – Zašto lajkujemo “površne stvari”?

Facebook-moje (najinternije) istraživanje: celog meseca (oktobra), povremeno objavljujem razne sadržaje na Facebook-u-slike, tekstove, tuđe (važne) objave, pesme. Htela sam da vidim šta mi to moji prijatelji najviše lajkuju (čitajte: koliko me poznaju). Rezultat: Šok!

 

Facebook

Facebook

Moji prijatelji i “prijatelji” (343), lajkovali su najviše promenu profilnih, novo dodavanje slika i što su one bile “ispoziranije” i našminkanije, to je bilo više lajkova “koji život znače”. Sve moje objave koje su sadržale apel na pomoć bolesnih, nemoćnih, na bilo koji način ugroženih ljudi, jedva da je ko kliknuo. Da ne pričam o tekstovima sa ciljem bilo kakve edukacije, naročito kulturne-sviđanja ni na vidiku!

U prilog mojim tvrdnjama, evo i crno na belo. Prema sledećim kategorijama: datum, sadržaj i broj lajkova:

2. Slike iz berbe grožđa u selu Rautovu; 44

7. Popularna pesma; 3

7. Nova profilna; 26 (da je bilo sočnije,  bilo bi i više, ali, ‘ajd sad…)

9. Share: haos u Niš-Ekspresu !!!!!
Nad radnicima se vrši zloupotreba službenog položaja… 3

12. Autorski tekst 1; 6

12. Dodavanje slike; 43 (ima čak i komentara!)

14. Objava ekipe NJUZ.net-a; 2

19. Dodavanje slike 1 (pejzaž); 37

 

Dodavanje slika prolazi najbolje, dok prijatelje za naše aktivnosti u ime “viših ciljeva”, zabole uvo!

 

19. Dodavanje slike 2; 41

20. Dodavanje slike+replika iz filma “Crni bombarder”, 37

21. Popularna pesma; 6

21. Dodavanje klipa (politička konotacija); 2

22. Promena profilne; 22

24. Dodavanje slike; 16

26. Autorski tekst 2 (proklet da je explore feed, opet!); 0

27. Poziv na humanost; 1

28. Najava predstave; 0

Zaključak je sledeći: svoje vreme “arčimo” na Facebook-u, jer nam je, generalno, dosadno. Naši online prijatelji nas mnogo ne zanimaju, dok ne objave nešto što iz kurtoazije stvarno treba lajkovati-slike, važni životni događaji (udadba, ženidba, veridba, diplomiranje…) ili ako je nešto još važnije: slika dobre pijanke!

Važne stvari su na marginama, skoro nikog ne zanima kultura, pozorište, humanost, a ako nekog i zanima-lajk izostane. Nema se kad. Uistinu, od lajkova se ne živi, ali ako već toliko koristimo društvene mreže za gluposti, dajte neka neko ima i vajdu od toga. Sevap je!

 

 

 

 

Mirjana Milenković

Mirjana Milenković

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *