0

Fikcija ili realnost – FIFA vs PES

Stepen realističnosti i savršenstva koje „gejming“ industrija iz godine u godinu uspeva da postigne, graniče se sa realnošću. Kvalitet video igara, celokupan aranžman, kao i doživljaj koje „igrač“ uspeva da ponese sa sobom, su  impresivni. Traganje za savršenstvom u ovoj grani industrije je kako se čini, blizu vrhunca.

Fudbal je duboko utemeljen u živote mnogih i ljubav prema ovoj igri je sveprisutna. Dok neki ljubav prema ovom sportu vezuju za detinjstvo i „pikanje lopte“ ispred zgrade, drugi u njemu pronalaze zanimanje. Od skora su i jedni i drugi  saglasni da je simulacija ove igre podjednako interesantna, napeta i puna preokreta kao i u realnim okvirima. Upravo zbog toga, redakcija Zgubidan.rs portala  je odlučila da napravi paralelu između dve najpopularnije i najkvalitetnije fublaske igrice (FIFA i PES).

FIFA vs PES

Kada je reč o grafičkim performansama, Pes i Fifa se iz godine u godinu trude  da prikazano izgleda kao doživljeno. Tako je Fifa u svom najnovijem izdanju poseban akcenat stavila na grafičke animacije, izgled lica fudbalera, više svetla i mimiku. Sa druge strane Pes je svoj rad bazirao na gotovo „nerealno“ realističnom izgledu vremenskih uslova (kiša, sneg), kao i na vrhunskoj animaciji publike.

Što se tiče licenci EA Sports koji kreira Fifu, je u velikoj prednosti u odnosu na Konami proizvođača Pro Evolution Soccer-a. Iako je Fifa apsultni pobednik kada su u pitanju licence  i prava, jer u svom asortimanu ima čak i klubove iz druge brazilske, japanske i austriske lige, Pes je potpisavši ugovore sa  Atletiko Madridom, Barselonom i nekolicinom klubova iz Bundeslige, uspeo da napreduje.

Najbiniji je doživlaj na terenu

Kada govorimo o doživljaju na terenu, Fifa je nadogradila sam izgled u odnosu na prethodne godine. Poboljšanjem preglednosti igre i ubrzanim kretanjem lopte, dolazi do novog, lepšeg izgleda terena. Najbitnija promena vezana je za samo izvođenje prekida (kornera i penala), koja je znatno olakšana. Što se same igre tiče, Pes je ipak ispred Fife, s obzirom na to da je podjednako unapredio sve aspekte. Uvođenjem posebnih taktičkih mogućnosti u sam „gameplay“, Pes je zakoračio i u dimenziju menadžerskog ostvarenja. Iako su mogućnosti i modovi koje obe igrice poseduju, u globalu slične, Fifa je ipak ove godine, kroz filmski The Journey story mode, uspela da promoviše potpuno novi doživljaj fudbalske simulacije.

Obe kompanije su dosta napredovale u odnosu na prošlogodišnja izdanja. Poboljšan je izgled, brzina kao i spoljni efekti. EA Sport i Konami svake godine iznenade kreativnošću svojih timova u realističnom ostvarenju igrice. Ostaje nam da vidimo kako će simulacija najbitnije sporedne stvari na svetu napredovati, kada današnja izdanja izgledaju besprekorno.

Lazar Marković

Lazar Marković

Rodjen 1992. godine u Beogradu. Novinarstvom se bavi već pet godina. Takođe bavi se kopirajtingom ( copywriter ), kao i pisanjem sportskih kolumna. Za vreme studija radio je na Niškoj televiziji. Od 2017. godine, postao je jedan od osnivača NVO - „Zgubidan – Centar za osnaživanje urbane kulture“.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *