0

Kako „Google“ pomaže ljudima u svetu, a kako u Srbiji?

U veku brzih informacija, celokupno stanovništvo zemaljske kugle, brzo i pojednostavljeno dolazi do „traženih“ sadržaja. Moguće je sprovesti zanimljiva statistička istraživanja na najrazličitije teme, od onih naučnih do krajnje bizarnih. Dostupnost podataka sa velikog uzorka, opredelila je i motivisala kompaniju Fixr.com da sprovede istaživanje, koje se reči najčešće nalaze u Gugl pretragama. Tako se mentalitet različitih naroda pokazao na trivijalan način.

Neretko se suočavamo sa činjenicom da nas naš „Google“ bolje poznaje od nas samih. Pored odgovora na traženo pitanje, po automatizmu nam nudi odgovore i na ona naša pitanja koja su usko povezana sa prvim traženim odgovorom. Tako danas sa sigurnošću možemo govoriti o ključnim rečima koja oslikavaju interesovanja ljudi u svetu.

Izvor: www.independent.co.uk/

Svetska pitanja i „Google“ odgovri

Na Južnoameričkom kontinentu, prvenstveno u Brazilu, ljudi pretražuju cene prostitutki. U Čileu stanovništvo zanima cena kokaina, dok je u Ekvadoru izuzetno tražena informacija o ceni panamskih šešira. U Meksiku se postavljaju pitanja vezana za cenu liposukcije, a u ostalim zemljama okruženja tražene informacije vezane su za cene venčanja, sahrana i alkohola.

Afričke zemlje karakteriše interesovanje za cene kamila i krava kao i cena hleba. Mauritanija se sa svojim „pitanjima“ ističe u odnosu na svoje okruženje, jer ih prvenstveno zanima cena robova.

Japanci svoja pitanja prvenstveno baziraju na ceni hrane, a posebno su zainteresovani za lubenice. Drugorazredna interesovanja odnose se na cenu tehnike,  kao i cenu krava. U Iranu se ljudi raspituju za cenu bubrega, dok u Iraku preovladava interesovanje za nekretnine i automobile.

Bliski istok je pretežno zainteresovan za cenu luksuznih apartmana, cenu hotela i brandiranih automobila. U Arapskim Emiratima stanovništvo je uglavom „složno“ pošto vise od šezdeset procenata traži cene skupocenih automobila.

Stanovnici Australije i Novog Zelanda od Gugla traže odgovore za cenu zdravstvenog osiguranja i vantelesnog začeća.

Evropska pitanja i „Google“ odgovori

Stanovništvo u Rusiji najviše zanima cena leta MIG-om, kao i cena alkohola. U Francuskoj je najčešće pitanje koja je cena kroasana, dok u Nemačkoj ljude zanima cena automobila. Švajcarci se informišu o ceni satova, dok se u Ukrajini i Austriji stanovništvo kao i u Brazilu, interesuje za cenu prostitucije. U Albaniji je interesovanje usmereno ka plastičnoj hirurgiji a prvenstveno ih zanima cena operacije nosa, dok Skandinavce interesuje cena fakulteta i visina naknade za školarinu.

Balkanska pitanja i „Google“ odgovori

Ljude u našem okruženju uglavnom zanimaju slične stvari. Naime u Hrvatskoj korisnici interneta najčešće traže cenu uvozne kafe, Rumuni se interesuju za cenu nekretnina a Bugari za cenu noćnog provoda i prostitucije. U Makedoniji stanovništvo je najviše zainteresovano za cenu hleba.

U ovim istaživanjima nismo uspeli da pronađemo šta stanovništvo Crne Gore najviše zanima, ali zbog višegodišnjeg susedstva možemo zaključiti da je to verovatno, cena karata za Beograd.

U Srbiji najčešće pretraživana reč je „pivo“.

 

Izvor: https://www.comune.pignatarointeramna.fr.it/festa-della-birra

Imajući u vidu ovaj podatak ne treba da čudi brz i uspešan povratak „Niške pivare“ na zasluženo mesto na tržišnoj mapi.

 

 

Lazar Marković

Lazar Marković

Rodjen 1992. godine u Beogradu. Novinarstvom se bavi već pet godina. Takođe bavi se kopirajtingom ( copywriter ), kao i pisanjem sportskih kolumna. Za vreme studija radio je na Niškoj televiziji. Od 2017. godine, postao je jedan od osnivača NVO – „Zgubidan – Centar za osnaživanje urbane kulture“.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *