0

Kako su nastali Zippo upaljači?

Te 1932. godine u Pensilvaniji osmišljena je ideja, po kojoj će već sledeće godine nastati jedan od najvećih brendova američke proizvodnje. Zippo upaljači od samog nastanka krasi izdržljivost od vetra i elegancija. “Radi, ili ga mi popravljamo besplatno” moto je po kojem je Zippo poznat već 86. godina.

Džordž Blejzdel, kasnije poznatiji kao mr. Zippo, dugo je pokušavao da pokrene svoj biznis i konačno počne da zarađuje novac. Ideje koje su mu padale na pamet nisu bile vredne preduzimanja nikakve inicijative. Sve do jedne večeri, kada je na nekoj zabavi ugledao čoveka koji je palio cigaretu ogromnim, metalnim upalječem. Bio je toliko veliki da je morao koristiti obe ruke. Upitao ga je zašto koristi tako glomazan upaljač kada može imati neki mnogo elegantniji. Dobio je kratak odgovor “Zato što radi”. Tada je u Blejzdelovoj glavi nastala ideja Zippo upaljača.

Zippo - Zgubidan

Izvor: www.zippo.com

Upaljač koji je koristio taj čovek na proslavi poreklom je iz Austrije. Džordž Blejzdel je otkupio prava za američko tržište i tako počeo svoj dugo očekivani posao. Želeo je da modernizuje upaljač, da bude elegantniji i da može da se koristi jednom rukom. Jedino što je želeo da zadrži jeste izdržljivost plamena na vetru.

Smanjio je upaljač kako bi lako mogao da stane u šaku, šarkom spojio poklopac sa donjim delom, a po ugledu na austrijskog pretka ostavio je metalni štitnik oko fitilja, kako bi i na vetru besprekorno radio. 1933. godine predstavljen je prvi Zippo upaljač.

Kako je Zippo dobio ime?

Kao i za svaki brend ime je veoma važno. Ukoliko imate zanimljivo ime koje se lako pamti, šanse za komercijalni uspeh mnogo su veće. Džordž Blejzdel je prvobitno smislio ime Zipper iliti rajsferšlus, jer je smatrao to ime veoma modernim za to vreme. Odatle je kasnije proizašlo Zippo, skraćena verzija. Ono što je od prvog dana bila praksa ove kompanije jeste doživotna i besplatna popravka. Svaki put kada su popravljali Zippo, vratili bi ga uz poruku “Zahvaljujemo Vam se što ste nam pružili priliku da popravimo vaš upaljač“.

Upaljač koji spašava živote

U istoriji zabeleženo je nekoliko slučajeva kada je ovaj upaljač spasio živote. Nekoliko puta na ratištima, američki vojnici ostali su u životu tako što je metak pogodio njihov Zippo upaljač. Svaki put nakon toga, upaljač je radio besprekorno. To je bila jedna od stvari koje je, pored izdržljivosti na vetru, Džordž Blejzdel želeo da promeni u odnosu na prvobitni austrijski upaljač. Omot tog glomaznog upaljača mogao je da se ulubi običnim stiskom šake.

Zippo - Zgubidan

Izvor: www.zippo-windproof-lighter.de

Danas ova kompanija proizvede preko 50 000 upaljača dnevno, a takođe su jedan od najvećih svetskih brendova ikada. Kolika je popularnost ovih upaljača govori i činjenica da se Zippo pojavljuje u preko 1200 filmova, a prvi put u Kazablanci kada je čuveni Hemfri Bogart upravo njime palio svoje cigarete.

Nikola Đukić

Nikola Đukić

Diplomirani žurnalista i master komunikolog. Pored novinarstva bavi se marketingom, pisanjem scenarija, snimanjem dokumentarnih filmova, muzikom. Od 2017. godine postaje jedan od osnivača NVO "Zgubidan - Centar za osnaživanje urbane kulture" i portala "Zgubidan.rs"

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *