0

„Klasični“ tonovi kao pozitivan iskorak niške kulture

Kulturni uticaj koji muzika pruža i budi kod slušaoca kao i nemerljiv edukativni segment koji peseduje, svakako predstavljaju najlakši i najprihvatljiviji način prenošenja civilizacijskih vrednosti i širenja umetničkog nasleđa. Svedoci smo da na našim prostorima sve češće muzičke kompozicije odišu neukusom, sa prenaglašenim glasovnim i igranim „šminkerskim kičem“. Da Niš nije grad u kome se prvenstveno i jednino slušajuju  ovakvi muzički izrazi, govori koncert klasične muzike, pod nazivom „Melodica Serbica“.

Klavir i violončelo – „Melodica Serbica“

U organizaciji Srpske akademije nauka i umetnosti (ogranka SANU u Nišu) i Fakulteta umetnosti u Nišu, upriličen je koncert „Melodica Serbica“ u utorak 14. novembra 2017. godine u koncertno-izložbenom prostoru fakulteta. Tonove srpskih kompozitora izvodili su Bisera Veljković na klaviru i Mr Aleksandar Jakovljević na violončelu. Kompozicije Svetislava D. Božića, Miloja Milojevića, Isidora Bajića, Vasilija Mokranjca i Petra Konjovića ispunjavale su ovaj koncertno-izložbneni prostor nešto više od jednog sata.

Mr Aleksandar Jakovljević (1967), diplomirao je violončelo na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, a trenutno je u zvanju vanrednog profesora, na Katedri za kamernu muziku Fakulteta umetnosti Univerziteta u Nišu.

Bisera Velkjković je studije klavira završila i diplomirala na Fakultetu umetnosti u Prištini. Od 2011. godine radi kao docent na Fakultetu umetnosti Univerzita u Nišu za predmet Komplementarni klavir.

Biografije

 „Klasični“ tonovi u crno belom ruhu

Svedoci smo da u današnje vreme mnoge organizacije i određena društva svoju ideologiju bazoraju na očuvanju srpskog identiteta, širenjem pozitivnog glasa o Srbiji. Upravo imajući u vidu njihov broj, čudi činjenica da je koncertni letak koji govori o izvođačima u crno belom ruhu. Ostaje pitanje da li je po sredi nedostatak brige za kulturu ili neka duboka poruka zaključana u pojednostavljenom koloritu.

Koncertni letak

Iako je ulaz bio slobodan, prvi redovi su ostali nepopunjeni. Ako imamo u vidu da su ta mesta, najčešće rezervisana za nešto cenjenije i viđenije goste, nameće se zaključak procene značaja kulturnih dešavanja ove vrste. Kako se drugačije može razumeti njihova nezainteresovanost za ovakav vid duhovne nadgradnje?

Naravno da broj posetioca ne govori prevashodno o kvalitetu izvedbe već više sugeriše o trenutnom stanju interesovanja za ovakav vid umetnosti.

Na odziv publike ne mora se isključivo gledati sa negativne strane, jer je po sredi, verovatno standarno „srpsko“ vekovima, sa kolena prenošeno „trendovsko ludilo“. Kao i u drugim sferama našeg društva, tako i u izboru muzike, prisutna je često  nestručna kategorizacija.

Lazar Marković

Lazar Marković

Rodjen 1992. godine u Beogradu. Novinarstvom se bavi već pet godina. Takođe bavi se kopirajtingom ( copywriter ), kao i pisanjem sportskih kolumna. Za vreme studija radio je na Niškoj televiziji. Od 2017. godine, postao je jedan od osnivača NVO – „Zgubidan – Centar za osnaživanje urbane kulture“.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *