0

Niški tramvaj – 60 godina od poslednje vožnje

Dobro, nije baš 60 godina, ali biće 10. avgusta, kada će se navršiti tačno šest decenija otkako tramvaji ne prolazi niškim ulicama. Baš za Novu godinu, 31. decembra 1922. godine u naš grad stigli su prvi tramvaji, a bilo je potrebno punih 8 godina da ih Nišlije konačno vide na ulicama.

16. novembra 1930. godine tramvaj je prvi put krenuo od glavne stanice, koja se nalazila kod današnje železničke i kretao se do Niške Banje. Ukupna dužina te trase, odnosno tramvajske pruge bila je 12 kilometara.

Tramvaj - Zgubidan

Izvor: niskevesti.rs

Tramvaj u Nišu i cene karata

Vozni park sastojao se od 10 tramvaja, 5 zatvorenih i 5 otvorenih. Verovatno je bilo veoma interesantno leti voziti se onim otvorenim tramvajima. Tramvaj je imao dve klase, a cene karata su se razlikovale od toga dokle se vozite.

Od Železničke stanice pa sve do Trga kralja Milana karta je u to vreme koštala 1 dinar, 2 dinara bi koštala kada bi se išlo do Ćele Kule, a 5 dinara da se vozite do Niške Banje.

Tramvaj – Ukidanje

Punih 28 godina tramvaj je razvozio građane, sve do 1958. godine kada je odlučeno da se tramvaj zameni autobusom.

“Obaveštavamo vas da će tramvaji u nedelju 10. avgusta 1958. godine, na svojoj poslednjoj vožnji, počev od 12 do 24 časa saobraćati do Niške Banje besplatno. Nova autobsuka linija od Ledene Stene do Niške Banje sa intervalom prolaženja autobusa na svakih 9 minuta u oba pravca, otpočeće 11. avgusta 1958. godine u 4,30 časova. Pomozite nam u naporima da vas što bolje uslužimo! Čuvajte naša vozila kao svoju imovinu, jer će vam ona uvek trebati” – stalajo je na promotivnom plakatu pod nazivom “Zamena tramvaja autobusima (jugoslovneske proizvodnje)”.

Tog 10. avgusta, kažu da je u gradu bilo preko 10 hiljada Nišlija koji su izašli na ulice da se pozdrave i poslednji put provozaju tramvajem.

Niški tramvaj - 60 godina od poslednje vožnje

Izvor: niskevesti.info

Nakon tog dana kada je tramvaj zvanično prestao sa radom, svih 10 koliko je brojao vozni park premešteni su u Nišku Banju. To groblje tramvaja, stajalo je tu do 2007. godine kada je doneta odluka da smetaju i da čine ruglo. Uništeni su svi osim jednog, koji se danas nalazi u kompaniji Resor i čeka sredstva za restauraciju.

Tramvaj – Budućnost u gradu

Pre tačno 9 godina, Grad Niš je razvio plan da se vrati tramvaj u saobraćaj. Smatra da se da bi tim potezom ekološka dobit bila veoma značajna. Plan je da tada Ulica Milojka Lešjanina i deo Voždove ulice budu isključivo namenjeni pešacima.

Tramvaj - Zgubidan

Izvor: www.zeleznice.in.rs

 

Tramvaj - Zgubidan

Izvor: http://www.zeleznice.in.rs

Tramvaj - Zgubidan

Izvor: http://www.zeleznice.in.rs