0

Zvezde medijske kulture

Savremen koncept medijskih zvezda nema dugu tradiciju. Na nastanak zvezda uticala je pojava masovnih medija, posebno filma. To je kasnije prouzrokovalo i masovnu potrošnju u kapitalizmu. Razvoj Holivuda je zapravo preteča svih zvezda. Tu spadaju i zvezde medijske kulture.

Sinonim zvezde je poznata ličnost ili idol. Ipak, postoji velika razlika kada su u pitanju zvezde medijske kulture nekada i sada. Prave zvezde iz oblasti kulture, svoj put ka slavi, stekle su svojim kvalitetom i radom. Danas, masovni mediji prave instant poznate ličnosti, a najbolji primer su “zvezde” rijaliti programa. Ništa ne zaostaju i, sada već popularne, starlete.

Medijska kultura prvenstveno je orijentisana na promociji zvezda iz sfere zabave. Možda zato što zabavljači privlače masovnu publiku, a i neosporna je činjenica da je najveći broj svetskih zvezda slavu steklo upravo u ovoj oblasti. Nekada dvorske lude, danas Grandovci, Kursadžije i ostale Đoše.

Mediji se trude da prikažu zvezde kao drugačije, a istovremeno iste kao i njihova publika. Na taj način podstiče se lažni osećaj poznavanja i identifikovanja “običnih ljudi” sa zvezdama medijske kulture. Iako mediji humanizuju zvezde, oni ih nikada u potpunosti ne oslobađaju tog uzvišenog položaja. Pojavom društvenih mreža i rijaliti programa, zvezde su bliže nego ikada pre. U prilici smo da, bez čekanja na medijske reportaže, bolje upoznamo glamurozne živote medijskih ličnosti, kao i njihov kvazi-hedonistički način života.

Zvezde medijske kulture i njihov uticaj

Kada govorimo o uticaju današnjih zvezda, uglavnom se misli o njihovom uticaju na klince. U muzičkim spotovima ovih zvezda, predstavljen je njihov glamurozan život u skupim automobilima i na još skupljim destinacijama. Tinejdžeri danas žude za takvim životom. Mladići se ponašaju kao kriminalci, makar njihov tata vozio i Punta, a devojiče kao starlete. Usvajaju takav način razmišljanja, upijaju takve stavove i posle tražimo da poslednji ugasi to svetlo kada bude izlazio.

Tu su, nekako, roditelji najviše krivi. Znamo svi mi gde živimo, i znamo da nam je pun kofer ovakvog života, ali da toliko ne vodimo računa kako nam deca razmišljaju i koji su njihovi ideali, to nije shvatljivo. Nije shvatljivo da nam decu vaspitavaju masovni mediji, a još više one “moralne gromade” što se na istim promovišu.

Prepoznavanje talenata, stvaralaštva i stručnosti, nasuprot medijskoj istaknutosti i slavi, trebalo bi u bliskoj budućnosti da dovede do afirmacije društva znanja i ličnosti čija bi dostignuća trebalo da budu putokaz i oslonac za buduće generacije. Pa, hajde za to da se borimo.

Kristijan Golubovic - Zgubidan

Izvor: Alo.rs

Deco, draga, ako ceo život jedete trule jabuke, vi nećete ni znati kako one zdrave izgledaju.

Nikola Đukić

Nikola Đukić

Diplomirani žurnalista i master komunikolog. Novinarstvom se bavi već 5 godina. Između ostalog bavi se marketingom, pisanjem scenarija, snimanjem dokumentarnih filmova. Od 2017. godine postao jedan od osnivača NVO “Zgubidan – Centar za osnaživanje urbane kulture”.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *